القائمة الرئيسية

الصفحات

 Geschiedenis van de Koran 

Geschiedenis van de Koran


De komst van de Heilige Koran 

Allah heeft de Heilige Koran onderscheiden door hem tot een ring van de hemelse boeken te maken, en hij heeft hem ervan weerhouden te vermeerderen en te verminderen, en te verdraaien en te veranderen, en hij zei: "(en jouw Heer heeft naar waarheid en recht gesproken en hij is de Alhorende, de alwetende) en hij heeft een tekening en een woord bewaard sinds zijn neergang op Mohammed-vrede zij met hem - totdat hij het gezag heeft geïrrigeerd.

Het is vermeldenswaard dat een van de belangrijkste redenen voor het onthouden van de Heilige Koran mondeling: de kracht van het onthouden en het geheugen, in aanvulling op het aandringen om het te onthouden in de harten van elke leeftijd.

 

Wat is Frequentie

Frequentie wordt gedefinieerd als: de overdracht van een groot aantal mensen uit een ander nummer dat onmogelijk is om het eens te zijn over liegen, van de eerste band tot het einde, en is opgenomen in de Koran veel bewijs dat de frequentie toont, waaronder: de uitspraak van Allah-moge hij verheven worden -: (O Boodschapper van Allah, bereiken wat is geopenbaard aan u van uw Heer, en als- Ook: (we hebben zelf de gouden oneindige barmhartigheid, kennis geopenbaard), en redde de Heilige Koran alleen in frequentie.


Berichten

Het toont de frequentie van de Heilige Koran gememoriseerd door een aantal van senior collega 's-moge Allah tevreden zijn met hen, zoals Oethman ibn Affan, Zaid ibn Thabit, Abdullah ibn mas' oed, Abu Darda, Abu Musa al-Ash 'ari, Abu Ibn ka' b en Ali ibn Abi Talib-moge Allah tevreden zijn met hen allen en zij bewaarde het in de borsten tijdens het Ibn ' Umar (moge Allah tevreden zijn met hen allen), als de Heilige Koran werd overgebracht naar het opslaan van de metgezellen van grote aantallen volgers, die zijn moeilijk te tellen, of om ze te tellen, bijvoorbeeld, Abu al-Darda-moge Allah tevreden zijn met hem- Hij onderwees de Koran aan bijna duizend zeshonderd mensen, en elke tien mensen hadden een voorleesschrijver.

Er wordt verteld dat Abdullah bin mas 'oed - moge Allah tevreden met hem zijn-een man had bevolen om de hymne te lezen toen hij hem haastig hoorde lezen, dus Ibrahim al-Nakhai zei: "hij las alqma op Abdullah, alsof hij een haast had, hij zei: Fedak mijn vader en moeder, een hymne, het verfraaide de Koran", Imam Al-dhahabi-moge Allah genade voor hem-vermeld twintig Imam Ibn Al-Jazari-moge Allah genade voor hem- Het aantal vertalingen van lezers bereikte vierduizend, wat ook aangeeft dat het aantal studenten een groot in vergelijking met het aantal lezers te behouden, en uit het bovenstaande volgt dat de frequentie en de gezondheid van dingen gesneden bereikt in alle leeftijden, is het vermeldenswaard dat de moslimgeleerden unaniem zijn geweest over de frequentie van de Heilige Koran, verteld in-: "Hij weet bij stukjes en beetjes, dat de lezing van de Koran we vaak hebben ontvangen van alle sjeiks, een generatie, een generatie, tot de Heilige eeuw, tot de Boodschapper van Allah-vrede zij met hem-". 



De komst van de Heilige Koran 

De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij op hem) was de scherpste mensen om de Heilige Koran te onthouden en zorg te dragen voor de verzen, vooral omdat hij de eerste is die verantwoordelijk is voor de communicatie met de Ummah, die de intensiteit van zijn belang in de Heilige Koran en zijn bevel aan de metgezellen aangeeft (moge Allah tevreden met hen zijn) om- De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem), wanneer verzen uit de Koran aan hem worden geopenbaard, beveelt het boek Openbaring van de metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) om ze te schrijven, en verbiedt hen om iets anders dan de Koran te schrijven, om ervoor te zorgen dat de verzen van de Koran niet worden gemengd met onhandig), als het ware-vzmh- Het boek Openbaring beveelt elk vers op zijn plaats te plaatsen, totdat de openbaring compleet is.

Opgemerkt moet worden dat de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij op hem) werd aandringen zijn metgezellen-moge Allah tevreden zijn met hen - en hen aan te moedigen om de Heilige Koran te onthouden, reciteren, herziening van de memorisatie, en zweren; opdat hij ontsnappen aan hen, zei hij-vrede zij met hem -: (belofte De Koran, die mezelf met zijn hand is dus, de metgezellen-moge Allah tevreden zijn met hen-onthouden van de Heilige Koran tijdens de tijd van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij op hem), en schreef het op.


De Koran collectie

In het tijdperk van Abu Bakr al-Siddiq nam Abu Bakr al - Siddiq-moge Allah tevreden zijn met hem-de opvolging van moslims na de dood van de Boodschapper van Allah-moge Allah tevreden zijn met hem -, en sommige van de Arabische stammen van het nieuwe tijdperk van de Islam zijn overgelopen van hem, dus Al-Siddiq-moge Allah tevreden zijn met hem-besloten om hen te bestrijden, en de Islamitische- Hij aarzelde in het begin, en zijn antwoord was: "hoe doe je iets dat de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij op hem) niet doen," en Omar (moge Allah tevreden met hem zijn) bleef hem overtuigen van de zaak totdat Allah legde zijn borst.

Opgemerkt moet worden dat de reden voor de terughoudendheid van Aboe Bakr (moge Allah tevreden met hem zijn) om de Koran in het begin te verzamelen te wijten is aan zijn angst dat hij iets in de religie zou uitvinden, en toen legde Allah zijn borst uit, en in feite was de verzameling van de Koran geen ketterij, maar het was een de Koran is geschreven voor de geschreven, en de metgezellen zijn verzameld-moge Allah tevreden met hen zijn- Zoals Ali ibn Abi Talib (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "de grootste mensen in de Koran zijn Aboe Bakr, Aboe Bakr was de eerste om de twee tafelen te combineren".


Verzameling van de Koran tijdens het bewind van Osman 

De tweede verzameling van de Heilige Koran vond plaats tijdens het bewind van de commandant van de trouwe Osman bin Affan-moge Allah tevreden zijn met hem -; de belangrijkste reden erin is te wijten aan het optreden van onenigheid tussen mensen in de lezingen, met name in de uitvoering brieven, en het lezen gezichten; en dat na de uitbreiding van de Islamitische Staat en de binnenkomst van niet-Arabieren- Na raadpleging van de vlaggen van de metgezellen-moge Allah tevreden zijn met hen-en de opiniehouders, kopieerde hij de Heilige Koran in de Koran, en verdeelde het aan de prinsen, en de Ummah verzamelde op een Koran, en verbrandde de rest van de Koran. 

Imam Al-Boechari in zijn Saheeh van Anas ibn Malik-moge Allah tevreden zijn met hem -: (dat Huzaifah Ibn Al-Yaman, gepresenteerd aan Oethmaan en hij was het binnenvallen van de mensen van Al-Shama in de Armeense verovering, en Azerbeidzjan met de mensen van Irak, dus Huzaifah bang hun verschil in het lezen, Huzaifah zei tegen Oethmaan: o commandant van de gelovigen, realiseer deze natie, voordat ze verschillen in de: Dus zond ik Hafsa naar Oethmaan, dus Zaid ibn Thabit, Abdullah ibn Zubayr, sa ' id Ibn al-Aas, en Abdul Rahman Ibn al-Harith Ibn Hisham fenskhoha in de Koran, en Oethmaan zei tegen de drie Koranrahat: Als jij en Zaid ibn Thabit het oneens zijn over iets in de Koran, schrijf het dan in de taal van de Qoeraisj, maar als het in hun taal komt, doe het dan, zelfs als ze kranten kopiëren in de Koran, Oethmaan geeft de kranten terug aan Hafsa, en zendt aan elke horizon een Koran van wat ze gekopieerd hebben, en hij beveelt dat de andere in elke krant of Koran, om te verbranden).


De interesse van de islamitische natie in de Heilige Koran 

Allah heeft de Heilige Koran neergezonden op het zegel van de profeten en de boodschappers, opdat hij een leiding en een licht voor de werelden zou zijn. en wie erin gelooft blijft in leven, en wie er zich aan houdt tegen dwaling en verzoeking, en wie er naar handelt is rechtvaardig.- Red de Heilige Koran van verkeerde voorstelling, onvolmaaktheid en verlies, zei-Almachtige-: De natie van de Islam heeft het gehouden sinds de tijd van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij op hem), zodat ze zich aan de bepalingen en wetgevingen die hij had geschreven, en werkte met hen, en zorgde voor hem met grote zorg; het is de moslimgeleerden die zijn leven onderzoek naar de interpretatie van zijn verzen, en sommige van de geleerden zorgde voor de uitdrukking van de Heilige Koran, en sommigen van hen zorgde voor wat er in het uit de verhalen en het oordeel kwam. 

Dus, moslims hebben gezorgd voor de Heilige Koran in alle leeftijden met grote zorg, en dit blijkt ook uit hun bewerken van lezingen, en het onderscheid tussen abnormale degenen, en frequente, naast dat ze een aantal regels die niet bewijzen lezen alleen door hen, namelijk: de goedkeuring van het lezen aan het gezicht van de grammatica, de- Ze kwamen tot de conclusie dat wat vóór de hijra neerkwam een Makiya is, en wat erna neerkwam een burger, en ze keken naar de volgorde van de verzen, en ze toonden aan dat het een taqqafi is, en ze waren ook geïnteresseerd in het bestuderen van de tekening van de Heilige Koran, en andere wetenschappen.


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

ستقرأ في هذا المقال :