القائمة الرئيسية

الصفحات

 Koranens historie 

Ankomsten af Den Hellige Koran



Ankomsten af Den Hellige Koran 

Allah har skelnet den hellige Koran ved at gøre den til ringen af de himmelske bøger og holde den fra at vokse og falde og fordreje og skifte, sagde han: (og din Herre har talt sandfærdigt og retfærdigt og ikke ændret sine ord, og han er hørelsen og den vidende) og har bevaret en tegning og et ord siden hans nedstigning på Muhammad-fred være med ham - indtil vandet autoritet.

Det er værd at nævne, at en af de vigtigste grunde til at huske den hellige Koran verbalt: kraften i memorisering og hukommelse, ud over at opfordre til at huske det i hjerterne i enhver alder.

 

Hvad er frekvens

Frekvens er defineret som: overførsel af et stort antal mennesker fra et andet nummer, der er umuligt at blive enige om at lyve, fra det første bånd til slutningen, og har været indeholdt i Koranen mange beviser, der viser dens hyppighed, herunder: Allahs ordsprog-må han ophøjes -: (O Allahs Sendebud, nå det, der blev åbenbaret for dig fra din Herre, og hvis- Også: (vi selv har afsløret guld uendelig barmhjertighed, viden), og gemt Den Hellige Koran kun i frekvens.


Bevis for Koranfrekvens 

Det viser hyppigheden af Den Hellige Koran, der er husket af en række seniorkammerater-må Allah være tilfreds med dem-såsom Uthman ibn Affan, Said ibn Thabit, Abdullah ibn mas 'ud, Abu Darda, Abu Musa al-Ash' ari, Abu Ibn KAB og Ali ibn Abi Talib-må Allah være tilfreds med dem alle-og de bevarede det i brysterne under Ibn ' Umar (må Allah være tilfreds med dem alle), da den hellige Koran blev transmitteret for at redde ledsagerne til et stort antal tilhængere, som er vanskelige at tælle eller tælle dem, for eksempel Abu al-Darda-må Allah være tilfreds med ham- Han lærte Koranen til næsten et tusinde seks hundrede mænd, og hver tiende mand havde en reciter.

Det fortælles, at Abdullah bin mas ' ud - må Allah være tilfreds med ham-havde beordret en mand til at læse salmen, da han hørte ham læse hurtigt, så Ibrahim al-Nakhai sagde: "han læste alkvma på Abdullah, som om han havde travlt, sagde han: Fedak min far og mor, En Salme, det pyntede Koranen", Imam Al - dhahabi-må Allah have barmhjertighed med ham-nævnt tyve Imam Ibn Al-Jasari - må Allah have barmhjertighed med ham- Antallet af oversættelser af læsere nåede fire tusind, hvilket også indikerer, at antallet af studerende opretholder en stor sammenlignet med antallet af læsere, og det følger af ovenstående, at hyppigheden og sundheden for ting, der er skåret, opnås i alle aldre, det er værd at nævne, at de muslimske lærde har været enstemmige om hyppigheden af Den Hellige Koran, fortalt i-: "Han ved i stumper og stykker, at læsningen af Koranen, vi ofte har modtaget fra alle sheikerne, en generation, en generation, til den hellige tidsalder, til Allahs Sendebud-fred være med ham-". 



Ankomsten af Den Hellige Koran 

Allahs Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham) var det skarpeste folk til at huske den hellige Koran og tage sig af dens vers, især da han er den første, der har ansvaret for at kommunikere den til Ummah, hvilket indikerer intensiteten af hans interesse for Den Hellige Koran og hans befaling til ledsagerne (må Allah være tilfreds med dem) for at- Allahs Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham), når vers fra Koranen bliver åbenbaret for ham, befaler Åbenbaringsbogen fra ledsagerne (må Allah være tilfreds med dem) at skrive dem og forbyder dem at skrive andet end Koranen for at sikre, at Koranens vers ikke blandes med akavet), som det var-fvmh- Åbenbaringens bog beordrer, at hvert vers skal placeres på plads, indtil Åbenbaringen er afsluttet.

Det skal bemærkes, at Allahs Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham) opfordrede sine ledsagere-må Allah være tilfreds med dem - og opmuntrede dem til at huske den hellige Koran, recitere den, gennemgå memoriseringen og løfte den; for at han ikke skulle flygte fra dem, sagde han-fred være med ham -: (løfte Koranen, som jeg selv med sin hånd er således, ledsagerne-må Allah være tilfreds med dem-huskede den hellige Koran i Profetens tid (fred og velsignelser fra Allah være med ham) og skrev den ned.


Koran samling

I Abu Bakr Al-Siddiks æra tog Abu Bakr Al - Siddik-må Allah være tilfreds med ham-muslimernes rækkefølge efter Allahs sendebuds død-må Allah være tilfreds med ham-og nogle af de arabiske stammer i den nye æra af Islam har hoppet fra ham, så al - Siddik-må Allah være tilfreds med ham-besluttede at bekæmpe dem, og de islamiske- Han tøvede i begyndelsen, og hans Svar var: "hvordan gør du noget, som Allahs Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham) ikke gjorde," og Omar (må Allah være tilfreds med ham) fortsatte med at overbevise ham om sagen, indtil Allah forklarede sit bryst.

Det skal bemærkes, at årsagen til Abu Bakrs modvilje (må Allah være tilfreds med ham) for at indsamle Koranen i begyndelsen skyldes hans frygt for, at han ville opfinde noget i religion, og så forklarede Allah sit bryst, og i virkeligheden var Koranens samling ikke en kætteri, men det var en Koranen er skrevet for den skrevne, og ledsagerne er blevet samlet - må Allah være tilfreds med dem- Som Ali ibn Abi Talib (må Allah være tilfreds med ham) sagde: "de største mennesker i Koranen er Abu Bakr, Abu Bakr var den første til at kombinere de to tabletter".


Samling af Koranen under Osmans regeringstid 

Den anden samling af Den Hellige Koran fandt sted under regeringen af kommandanten for den trofaste Osman bin Affan-må Allah være tilfreds med ham -; hovedårsagen til det skyldes forekomsten af uenighed mellem mennesker i aflæsningerne, specifikt i præstationsbrevene, og læsning af ansigter; og at efter udvidelsen af Den Islamiske Stat og indgangen til ikke-arabere, der ikke er i stand til at- Efter at have konsulteret ledsagernes flag - må Allah være tilfreds med dem-og meningsindehaverne kopierede han Den Hellige Koran i Koranen og distribuerede den til Fyrsterne, og Ummaen samlede sig på en Koran og brændte resten af Koranen. 

Imam Al-Bukhari i hans Saheeh fra Anas ibn Malik-må Allah være tilfreds med ham -: (at Husaifah Ibn Al-Yaman, præsenteret for Uthman, og han invaderede al-Shammas folk i den armenske erobring, og Aserbajdsjan med Iraks folk, så Husaifah skræmte deres forskel i læsning, sagde Husaifah til Uthman: o de troendes øverstbefalende, indse denne nation, før de adskiller sig i: Så jeg sendte Hafsa til Uthman, så ibn Thabit, Abdullah ibn Subayr, Said Ibn al-Aas og Abdul Rahman Ibn Al-Harith Ibn Hisham fenskhoha i Koranen, og Uthman sagde til de tre Koran Rahat: Hvis du og ibn Thabit er uenige om noget i Koranen, skal du skrive det på Koranens tunge, men hvis det kommer ned på deres Tunge, skal du gøre det, selvom de kopierer aviser i Koranen, Uthman returnerer aviserne til Hafsa og sender til hver horisont en Koran af det, de kopierede, og han beordrer, at den anden i hver avis eller Koran skal brænde).


Den Islamiske Nations interesse i Den Hellige Koran 

Allah sendte den hellige Koran ned på profeternes og budbringernes segl, så den kan være en guide og et lys for verdenerne; og den, der tror på det, overlever, og den, der overholder det fra vildledning og fristelse, og den, der styrer ved det, er retfærdig, og Allah har lovet- Red Den Hellige Koran fra vildledning, ufuldkommenhed og tab, sagde den Almægtige-: Nationen Islam har holdt det siden Allahs sendebuds tid (Allahs fred og velsignelser være med ham), så de overholdt de bestemmelser og lovgivninger, som han havde skrevet, og arbejdede med dem og tog sig af ham med stor omhu; det er de muslimske lærde, der brugte sit liv på at undersøge fortolkningen af hans vers, og nogle af de lærde tog sig af udtrykket af Den Hellige Koran, og nogle af dem tog sig af, hvad der kom ned i det fra historierne og dommen. 

Således har muslimer taget sig af Den Hellige Koran i alle aldre med stor omhu, og dette fremgår også af deres redigering af læsninger og sondringen mellem unormale og hyppige, ud over at de sætter en række regler, der ikke beviser, at de kun læser af dem, nemlig: godkendelse af læsning til grammatikens ansigt, den hellige Koran i alle aldre- De kom til den konklusion, at det, der kom ned før hijraen, er en Makiya, og hvad der kom ned efter det er en civil, og de så på versens rækkefølge, og de viste, at det er en takkafi, og de var også interesserede i at studere tegningen af Den Hellige Koran og andre videnskaber.


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

ستقرأ في هذا المقال :