القائمة الرئيسية

الصفحات

Er det tilladt at læse Koranen uden et slør ?

 Er det tilladt at læse Koranen uden et slør

Er det tilladt at læse Koranen uden et slør


Det er tilladt for en kvinde at læse Koranen uden slør, og hun bør ikke bære sløret for at læse Koranen, fordi iført sløret, når man reciterer Koranen, betragtes som en af de dekorationer, der tales af forgængeren, og sløret er bedre og mere komplet til dekoration, og iført sløret, når man reciterer Koranen, betragtes ikke som kætteri, men det er tilladt, men kætteriet opstår, hvis sløret bæres, når man reciterer Koranen med den hensigt at tilbede.


Det siges, at ledsageren Anas ibn Malik (må Allah være tilfreds med ham) var iført sit bedste og prydet, da han ville ske med en hadith af profeten (Allahs fred og velsignelser være med ham), og vi har et godt eksempel i dem, så muslimen forsøger at følge dem og gøre som deres gerninger.


Er det tilladt at bøje recitation uden hijab

Der er mange udtalelser fra lærde om afgørelsen om udstødning af recitation uden slør.nogle forskere har hævdet, at udstødende recitation bør betragtes som afgørelsen om bøn. det er tilladt for en kvinde at bære et slør, når hun udfører en prostration. nogle forskere har hævdet, at udstødende recitation ikke bør betragtes som afgørelsen om bøn. de foreskrev ikke, at det er tilladt for en kvinde at bøje recitation uden slør, men det tilrådes for en kvinde at bære et slør, når hun udfører en prostration som en afvigelse fra uenighed.

De fleste lærde fra Hanafi, Shafi ' i, Maliki og Hanbalis fortsatte med at kræve betingelserne for bøn for at udføre prostration recitation, herunder renhed af de to mindre og større begivenheder, modtagelse af kysset, forsiden af ara, renheden af bønstedet, renheden af kroppen og tøjet, og Takbeer ihram og derefter nedlægge nogle forskere har hævdet, at Renhed ikke er påkrævet, når de udfører prostration som: Ibn Taymiyyah (må Allah have barmhjertighed med ham), for han betragtede ikke udmattelse som det samme som bøn.

Hvis en person kaster sig ned før afslutningen af afkræftelsesverset, selv med et bogstav, er hans afkræftelse ikke gyldig, fordi han lægger sig ned før afkræftelsens tid, og bøn er ikke gyldig før indgangen til bønens tid, tager afkræftelsen af recitationen bestemmelserne i bøn i det; det er ikke gyldigt før afkræftelsens tid.


Koranen læsning etikette

Det er ønskeligt at læse den hellige Koran på alle tidspunkter af natten og dagen; at få Allahs tilfredshed og vinde hans kommission og at læse den hellige Koran mange manerer, blandt hvilke vi nævner følgende: hengivenhed til Gud-Almægtige-alene; læseren af Den Hellige Koran skal betyde at læse den hellige Koran for at få Allahs tilfredshed - - Og de blev befalet kun at tilbede Allah, at være tro mod ham, at bede og at betale sakaah, og det er den religion af værdi.


Renhed

Hvis han læser Den Hellige Koran uden lys, er det tilladt ved konsensus fra Ummahs lærde, og han vil ikke have begået noget hadefuldt, men han overtrådte det bedste og det første ved at læse den hellige Koran uden lys.


SAVAK

Det er ønskeligt, at reciteren af Den Hellige Koran renser munden med et tandstikker eller børster og indsætter, før han læser Den Hellige Koran, så duften af munden bliver god, fordi profeten (Allahs fred og velsignelser være med ham) sagde om savaken, at: (rensning af munden, behagelig for Herren), og fordi englene lytter og nærmer sig læseren af Koranen.


Renlighed af det sted, hvor muslimen ønsker at læse den hellige Koran

Det er tilladt at læse den hellige Koran på vejen, på de afgåede og andre transportmidler, hvis læseren ikke er optaget af hvad der er omkring ham end at læse den hellige Koran.


Retning for København

Det er ønskeligt, at reciteren af Den Hellige Koran går til Koranen, når han læser Den Hellige Koran, og sidder med ærbødighed, ærbødighed, fred og ro, selvom han står eller ligger på sin side eller i sin seng, er det tilladt, men hans belønning er større, når han sidder og modtager Chiblaen.


Basmala

Det er ønskeligt for læseren af Koranen at søge hjælp fra Allah (ophøjet) fra Satan (ophøjet), før han begynder at recitere Koranen, siger han: "søg tilflugt fra Allah (ophøjet) fra Satan (ophøjet)", for han siger: (ophøjet): (hvis du læser Koranen, søg tilflugt fra Allah (ophøjet) fra Satan (ophøjet).


Salme

Profeten (Allahs fred og velsignelser være med ham) plejede at recitere den hellige Koran i salmer, fordi den er mest indflydelsesrig i den troendes sjæl og hjerte og ærbødighed og respekt for Den Hellige Koran, så læseren overvejer versene og tænker på deres betydning og beder om nåde og tilgivelse fra Allah, når han står på barmhjertighedens tegn, og han søger tilflugt og lindring fra ildens pine og dens intensitet, når han står på tegn på Pine.


Ærbødighed, når du læser Den Hellige Koran

Koranens reciter skal være viet til Allah, må han ophøjes og overveje Koranens vers, for salaferne overvejede Koranens vers, så de ville gentage verset mere end en og to gange, så frygt for Allah ville stige i deres hjerter, og nogle af dem sagde, at han havde et segl af Koranen hver uge, hver måned, hvert år og hvert tredive år, og det er i overensstemmelse med hans ledelse af Koranen.


Mantraer af Den Hellige Koran

Det er ikke meningen at synge Den Hellige Koran til en musikalsk tone eller en bestemt tone, dette er ikke tilladt, men snarere at synge Den Hellige Koran, det vil sige at forbedre lyden, når man læser Den Hellige Koran, under hensyntagen til bestemmelserne i Tajev uden intonation eller intonation i læsningen af Den Hellige Koran, og det er ønskeligt for læseren at græde, når han læser Den Hellige Koran, for Abu Hurayrah (må Allah være tilfreds med ham) sagde, at Allahs Sendebud (fred og velsignelser være med ham) sagde: (Allah har ikke godkendt noget for en Profet at syng Koranen).


At vælge den rigtige tid til at læse den hellige Koran

Langt fra at læse i tider med bekymring for mad, drikke, døsighed eller bekymring af hjertet med verdslige anliggender, er det at foretrække for læseren at læse den hellige Koran på tidspunktet for hans aktivitet og styrke.

Det er ønskeligt, at Koranens reciter reciterer det på tidspunkter, hvor Allah manifesterer sig for sine Tjenere og i de bedste tider, såsom den sidste tredjedel af natten; det er tidspunktet for magi, og så kommer tidspunktet for Natten, derefter tidspunktet for daggry, derefter tidspunktet for morgenen og derefter resten af dagen.

Fortsæt med at læse den hellige Koran og afbryd ikke læsningen bortset fra en nødsituation og en alvorlig kontraindikation, der indebærer at skære recitationen.


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

ستقرأ في هذا المقال :