القائمة الرئيسية

الصفحات

Is het toegestaan de Koran zonder sluier te lezen ?

 Is het toegestaan de Koran zonder sluier te lezen 

Is het toegestaan de Koran zonder sluier te lezen ?


Het is toegestaan voor een vrouw om de Koran te lezen zonder een sluier, en ze moet de sluier niet dragen om de Koran te lezen, omdat het dragen van de sluier bij het reciteren van de Koran wordt beschouwd als een van de decoraties gesproken door de voorganger, en de sluier is beter en vollediger voor decoratie, en het dragen van de sluier bij het reciteren van de Koran wordt niet beschouwd als een ketterij, maar het is toegestaan, maar de ketterij optreedt als de sluier wordt gedragen bij het reciteren van de Koran met de bedoeling van aanbidding.


Er wordt gezegd dat de metgezel Anas ibn Malik (moge Allah tevreden zijn met hem) droeg zijn beste en versierd toen hij wilde gebeuren met een Hadeth van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij op hem), en we hebben een goed voorbeeld in hen, zodat de Moslim probeert om hen te volgen en doen als hun daden.


 Is het toegestaan om te bidden zonder hijab 

Er zijn veel meningen van geleerden met betrekking tot de uitspraak over het neerbuigen recitatie zonder sluier.sommige geleerden hebben betoogd dat het aanbidden van recitatie moet worden beschouwd als de uitspraak over het gebed. het is toegestaan voor een vrouw om een sluier te dragen bij het uitvoeren van een buiging. sommige geleerden hebben betoogd dat het aanbidden van recitatie niet moet worden beschouwd als de uitspraak over het gebed. zij hebben niet bepaald dat het voor een vrouw is toegestaan om neer te buigen recitatie zonder een sluier, maar het is raadzaam voor een vrouw om een sluier te dragen wanneer het uitvoeren van een neerknielen als een afwijking.

De meerderheid van de geleerden van de Hanafi, Shafi ' i, Maliki, en hanbalis ging op vereisen de omstandigheden van het gebed te verrichten gebeden reciteren, waaronder de zuiverheid van de twee kleinere en grotere evenementen, de receptie van de kus, de dekking van de awrah, de zuiverheid van de plaats van het gebed, de zuiverheid van het lichaam en de kleding, en Takbeer ihram en dan werpen sommige wetenschappers zijn van mening dat de zuiverheid is niet vereist bij het uitvoeren van uitputting zoals: Ibn Taymiyyah (moge Allah genade met hem), want hij niet beschouwen neerknielen als hetzelfde als het gebed.

Als een persoon knielt vóór de voltooiing van de uitputting vers, zelfs met een brief, zijn uitputting is niet geldig, omdat hij knielt vóór de inwerkingtreding van de tijd van uitputting, en het gebed is niet geldig voor de vermelding van de tijd van het gebed, dan is de buiging van de voordracht neemt de bepalingen van het gebed; het is niet geldig voor de vermelding van het tijdstip van uitputting.


Quran lezen etiquette 

Het is wenselijk om de Heilige Koran te lezen op alle tijden van de dag en nacht; om de tevredenheid van Allah te krijgen en zijn commissie te winnen, en om de Heilige Koran te lezen vele manieren, waaronder we noemen het volgende: devotie tot God-Almachtige-alleen; de lezer van de Heilige Koran moet betekenen om de Heilige Koran te lezen om de tevredenheid van Allah te krijgen - - En hun werd slechts bevolen God te dienen en hem trouw te zijn, de salaat te verrichten en de Zakaat te geven.dat is de juiste godsdienst.


 Zuiverheid

Als hij de Heilige Koran leest zonder licht, is het toegestaan door de consensus van de geleerden van de Ummah, en hij zal niet iets hatelijks hebben begaan, maar hij schond de beste en de eerste door het lezen van de Heilige Koran zonder licht. 


Sawak 

Het is wenselijk voor de reciter van de Heilige Koran om zijn mond te reinigen met een tandenstoker, of borstel en pasta voordat het lezen van de Heilige Koran, zodat de geur van de mond goed wordt, omdat de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zei over de sawak dat: (het reinigen van de mond, een lust voor de Heer), en omdat de engelen luisteren en de lezer van de Koran benaderen.


Reinheid van de plaats waar de Moslim de Heilige Koran wil lezen 

Het is toegestaan om de Heilige Koran te lezen op de weg, op de overledenen, en andere middelen van vervoer, als de lezer niet bezig is met wat er om hem heen is dan het lezen van de Heilige Koran. 


Richting voor Qibla

Het is wenselijk dat de reciter van de Heilige Koran naar de Qibla gaat wanneer hij de Heilige Koran leest, en met eerbied, eerbied, rust en stilte zit, zelfs als hij op zijn zij of in zijn bed staat of ligt, is het toegestaan, maar zijn beloning is groter wanneer hij zit en de Qibla ontvangt. 


Istiza basmala 

Het is wenselijk voor de lezer van de Koran om hulp te zoeken bij Allah (verheven) van Satan (verheven) voordat hij begint met het reciteren van de Koran, zegt hij: "zoek toevlucht van Allah (verheven) van Satan (verheven)", want hij zegt: (verheven): (als je de Koran leest, zoek toevlucht van Allah (verheven) van Satan (verheven).


Lofzang 

De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij op hem) gebruikt om de Heilige Koran reciteren in hymnen, omdat het is het meest invloedrijk in de ziel en het hart van de gelovige, en eerbied en respect voor de Heilige Koran, zodat de lezer nadenkt over de verzen en denkt over hun betekenissen, en vraagt om genade en vergeving van Allah bij het staan op de tekenen van barmhartigheid, en hij zoekt toevlucht en verlichting van de kwelling van het vuur en de intensiteit ervan bij het staan op de tekenen van kwelling. 


Eerbied bij het lezen van de Heilige Koran

De reciter van de Koran moet aan Allah gewijd zijn, moge hij verheven worden, en de verzen van de Koran overdenken, want de salafs beschouwden de verzen van de Koran zodat zij het vers meer dan één en twee keer zouden herhalen zodat de vrees voor Allah in hun harten zou toenemen, en sommigen van hen zeiden dat hij elke week, elke maand, elk jaar en elke dertig jaar een zegel van de Koran had, en dat is volgens zijn beheer van de Koran. 


Mantra ' s van de Heilige Koran 

Het is niet de bedoeling om te zingen van de Heilige Koran op een muzikale toon of een bepaalde toon, dit is niet toegestaan, maar om het zingen van de Heilige Koran, dat is, om de geluidskwaliteit te verbeteren bij het lezen van de Heilige Koran, met inachtneming van de bepalingen van Tajweed zonder intonatie of intonatie in het lezen van de Heilige Koran, en het is wenselijk voor de lezer om te huilen bij het lezen van de Heilige Koran, voor Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei dat de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zei: "Allah heeft niet gemachtigd iets voor een profeet te zingen van de Koran).


Het juiste moment kiezen om de Heilige Koran te lezen

Verre van het lezen in tijden van preoccupatie met voedsel, drank, slaperigheid, of preoccupatie van het hart met wereldse zaken, is het de voorkeur voor de lezer om de Heilige Koran te lezen op het moment van zijn activiteit en kracht.

Het is wenselijk dat de reciter van de Koran om het te reciteren op tijden van manifestatie van Allah aan zijn dienaren en op de beste van de tijden, zoals de laatste derde van de nacht; het is de tijd van magie, en dan komt de tijd van de nacht, dan de tijd van de dageraad, dan de tijd van de ochtend, en dan de rest van de dag.

Ga door met het lezen van de Heilige Koran en onderbreek de lezing niet, behalve voor een dringende noodzaak en een ernstige contra-indicatie die inhoudt dat de recitatie wordt geschrapt.


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

ستقرأ في هذا المقال :